Wodnosamoloty są naszą prawdziwą pasją i najprzyjemniejszą formą latania, łączącą w sobie aż trzy żywioły: powietrze, ziemię i wodę. Naszym kandydatom gwarantujemy przeżycie niesamowitej przygody dającej ogromną satysfakcję i poczucie wolności. Jeśli chcesz poznać zupełnie inny rodzaj latania – serdecznie zapraszamy na nasze szkolenie!
Szkolenie do uprawnienia na klasę samolotów SEP(Sea)
Uprawnienie na samoloty jednosilnikowe tłokowe wodne upoważnia pilota do wykonywania lotów na samolotach zakwalifikowanych w klasie SEP(Sea) i tym samym wykonywania operacji startu i lądowania na akwenach wodnych. Szkolenie składa się z części teoretycznej oraz praktycznej. Część praktyczna zakończona jest egzaminem państwowym. W chwili obecnej jesteśmy jedynym ośrodkiem w Polsce i jednym z nielicznych w Europie oferującym ten typ szkolenia!
Wymagania wstępne dla kandydatów:
- posiadanie licencji LAPL(A) lub wyższej,
- ważne badania lotniczo – lekarskie, odpowiednie dla posiadanej licencji.
UWAGA! Szkolenie pilotów do uprawnienia SEP(S) nie wymaga posiadania patentu sternika motorowodnego.
Terminy szkoleń:
Szkolenia realizujemy głównie w trybie indywidualnym. „Sezon wodnosamolotowy” w Polsce jest ściśle uzależniony od pory roku. Rozpoczynamy go wczesną wiosną (zazwyczaj na początku kwietnia) kiedy na jeziorach stopnieje lód i pogoda zrobi się „lotna”, a kończymy późną jesienią (przełom października i listopada).
Szkolenie teoretyczne:
Szkolenie teoretyczne składa się z 7 godzin wykładów realizowanych na naszym lotnisku w formie stacjonarnej, na których omawiamy m.in. zagadnienia prawne w odniesieniu do wodnosamolotów oraz zasady poruszania się po akwenach wodnych, techniki kołowania, startu i lądowania na powierzchni wodnej, a także zasady doboru miejsc wodowania. Ponadto wyjaśniamy różnice w budowie wodnosamolotów oraz wpływ zastosowanych modyfikacji na osiągi i procedury użytkowania. Zajęcia organizujemy zazwyczaj bezpośrednio przed rozpoczęciem szkolenia praktycznego w dni robocze oraz w weekendy. Cena szkolenia teoretycznego dotyczy zajęć indywidualnych prowadzonych przez instruktora szkolenia lotniczego i wynosi:
Rodzaj kursu | Ilość godzin szkolenia: | Koszt całkowity (brutto): |
Kurs teoretyczny SEP(S) | 7 godzin szkolenia stacjonarnego | 500 EUR |
Szkolenie praktyczne:
Loty szkolne realizujemy wyłącznie w porze dziennej na samolocie Cessna 172 z pływakami amfibijnymi (z możliwością wypuszczenia dodatkowo podwozia kołowego). Szkolenie praktyczne zatem rozpoczynamy i kończymy na naszym lotnisku macierzystym, wykorzystując po drodze dostępne akweny wodne. W szkoleniu staramy się kłaść szczególny nacisk na ćwiczenie techniki startu i lądowania na wodzie, różniącej się w znaczący sposób od tradycyjnych „technik lądowych”, unikając jednocześnie zbyt długich przelotów po trasach. Nasz program szkolenia do uprawnienia SEP(S), zgodnie z przepisami Part.FCL zakłada:
- dla kandydatów posiadających ważne, wpisane do licencji uprawnienie SEP(L) – program w ilości min. 8 FH szkolenia w locie z instruktorem, lub
- dla kandydatów nieposiadających uprawnienia SEP(L) – program w ilości min. 10 FH szkolenia w locie z instruktorem.
Koszt szkolenia praktycznego wynosi:
Typ statku powietrznego: | Cena za godzinę lotu (brutto): |
Cessna 172 amphibian floatplane | 350 EUR |
Zapraszamy do zobaczenia naszej floty!
UWAGI:
1) Podana cena szkolenia praktycznego zawiera koszty instruktora, paliwa i VAT. W szkoleniu nie ma dodatkowych opłat za lądowania,
2) Płatność za szkolenie praktyczne uiszczana jest przed rozpoczęciem szkolenia.
Czas trwania szkolenia:
Najwygodniej jest zorganizować szkolenie na wodnosamoloty w kilkudniowym bloku. Dostosujemy się jednak do innych rozwiązań w zależności od możliwości czasowych kandydatów. Przy sprzyjających warunkach meteorologicznych szkolenie trwa zwykle około 4 – 5 dni lotnych. Naszym kursantom oferujemy możliwość zakwaterowania oraz śniadania. Pełna oferta znajduje się w zakładce pokoje gościnne.
UWAGA! Zgodnie z przepisami licencjonowania personelu lotniczego Part.FCL każde szkolenie na klasę samolotów nie może trwać dłużej niż 6 miesięcy od chwili rozpoczęcia szkolenia do dnia przystąpienia do egzaminu praktycznego.
Egzamin praktyczny do uprawnienia SEP(S) może odbyć się na naszym lotnisku, bezpośrednio po zakończonym szkoleniu praktycznym. Egzamin jest przeprowadzany z wybranym przez kandydata państwowym egzaminatorem i musi trwać nie mniej niż godzinę lotu. Koszt wynajmu wodnosamolotu na egzamin pokrywa kandydat. Po jego pozytywnym zaliczeniu należy złożyć wniosek do swojego nadzoru lotniczego o wpis nowego uprawnienia do licencji (wymiana licencji jest obowiązkowa).
Organizujemy także loty zapoznawcze, mające na celu demonstrację pilotowi techniki startu i lądowania na akwenie wodnym oraz zasad prowadzenia szkolenia lotniczego na wodnosamolotach. Przeszkalamy także pilotów na inne typy naszych wodnosamolotów: Aviat Husky A-1C-180, czy też DHC-2 Mk.I Beaver.
Istnieje możliwość konwersji uprawnienia SEP(S), wydanego w „państwie trzecim”, opierając wówczas nasze szkolenie na opracowanym dla kandydata tzw. skróconym Indywidualnym Programie Szkolenia.
W przypadku jakichkolwiek dodatkowych pytań, wątpliwości lub chęci rozpoczęcia szkolenia prosimy o kontakt z biurem lotniska Żerniki.